«فرناز حسن زاده»، رتبه یک کنکور تجربی سال ۱۴۰۱ با اشاره به اینکه در کنکور از هیچ سهمیهای برخوردار نبودم، گفت: نمره همه دورسم ۲۰ بود.
به گزارش وقت صبح، در کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ یک دانشآموز دختر یاسوجی توانستند در جمع رتبه برترها قرار بگیرد و رتبه یک رشته علوم تجربی را از آن خود کند. با فرناز حسن زاده رتبه یک گروه آزمایشی علوم تجربی به گفتوگو نشستیم.
فرناز حسن زاده هستم، متولد ۲۳ آذر ماه ۱۳۸۲ فرزند بزرگ خانواده ام، پدرم کارمند صدا و سیمای مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد و مادرم دارای مدرک کارشناسی عمران و خانه دار است. دوره راهنمایی و دبیرستان خود را در مدرسه هیئت امنایی دخترانه استعدادهای درخشان فرزانگان یاسوج تحصیل کردم. یک خواهر کوچکتر از خودم دارم که امسال کلاس هشتم میرود.
عربی و معارف ۱۰۰ درصد، ریاضیات ۹۵.۶ درصد، فیزیک ۹۵.۶ درصد، ادبیات ۹۴.۷ درصد، زمینشناسی ۹۳.۴ درصد، زبان خارجی ۸۹.۴ درصد، زیست ۸۶.۷ درصد و شیمی ۸۵.۸ درصد زدم.
از هیچ سهمیهای برخوردار نبودم.
معلم خصوصی نداشتم اما یک دوره تست در یک موسسه آموزشی انجام میدادم و دو سال کلاس فیزیک شرکت کردم.
برای آموزش و یادگیری از کتابهای کمک درسی استفاده میکردم.
در هر روز ۹ تا ۱۲ ساعت مطالعه میکردم.
از تابستانی که میرفتم کلاس دهم، درس خواندن برای کنکور را شروع کردم.
امسال اولین بار بود که در کنکور شرکت کردم و رتبه یک تجربی کنکور سراسری را بدست آوردم.
در رسیدن من به موفقیت لطف خدا و پس از آن پدر و مادرم نقش داشتند.
رمز موفقیت خودم را برنامه ریزی، تلاش، نظم در برنامههایم و ایمان میدانم.
با تلاش نشان دادم که محرومیتها نمیتوانند محدودیت ایجاد کنند و با وجود محرومیتها میتوان در کشور رتبه برتر کنکور هم شد، برای آموزش و یادگیری، کتابهای کمک درسی کافی است اما چیزی که برای دانشآموزان پشت کنکور مشکل ایجاد میکند هزینه بالای این کتابهاست.
با توجه به اینکه با برنامه درس میخواندم، ایام شرایط کرونایی تاثیر منفی بر درس خواندم نداشت.
هم اکنون که رتبه یک کنکور تجربی را کسب کردم قصد دارم با توجه به علاقهای که دارم، رشته پزشکی را برای ادامه تحصیل انتخاب کنم.
در سال پایانی تحصیل در مدرسه فرزانگان بجز دروس سلامت و اجتماعی که جز دروس اصلیام نبودند، همه دروسم ۲۰ بود.
تا جایی که اطلاع دارم تاکنون هیچ کدام از دانش آموزان مدرسه ما رتبه یک تا ۱۰ کنکور را کسب نکرده است اما رتبههای برتر دیگری داشتند.
تغییرات در شیوه کنکور روحیه و برنامه ریزی دانش آموزان را به هم میریزد و آنها را سردرگم میکند.
نظام آموزشی باید تاثیر دادن معدل در کنکور را به درستی کنترل کند چراکه این مسئله میتواند تقلب و دخالت در بالا بردن معدلها را شکل دهد.
با توجه به اینکه در آزمونهای آزمایشی شرکت میکردم و در چهار آزمون آخر رتبه یک کشور شدم، حدس میزدم که رتبه یک کنکور تجربی کشور را کسب کنم.
قبل از کنکور راحت بودم و بدون استرس سر جلسه کنکور نشستم چون چندین بار آزمونهای آزمایشی داده بودم.
خانوادهام اجبارم نکردند که حتما باید در کنکور رتبه برتر کسب کنم اما تشویق میکردند که رتبه خوبی کسب کنم.
اگر در کنکور قبول نمیشدم خودم ناامید نمیشدم و خانوادهام هم برای شرکت در کنکور سال آینده حمایت میکردند و انگیزه بیشتری بهم میدادند تا موفق شوم چراکه مقدمه هر پیروزی، شکست است.
به داوطلبان کنکور سال آینده توصیه میکنم که با برنامه منظم پیش بروند و کاری به حواشی و نظر سایرین نداشته باشند، آرامش خود را حفظ کرده و تلاش خود را به کار گیرند انشاءالله موفق میشوند.
تاریخ انتشار: 1401/05/23
شکیبا باشید...